من وکیل یا مشاور مالی نیستم، اما اولین قدم این است که مطمئن شوید از شما محافظت میشود. من برای شروع، یک LLC و DBA گرفتم. در نهایت (دیرتر از آنچه که باید)، نام تجاری کسب و کارم را ثبت کردم. همچنین، دیرتر از آنچه که باید، بالاخره امور مالیام را به یک CPA سپردم تا از حسابداری من مراقبت کند.
اما، فقط یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) کافی نیست. شما همیشه برای محافظت از خودتان به یک قرارداد نیاز دارید — حتی برای پروژههای کوچک، حتی برای دوستان و خانواده. علاوه بر این، مطمئن شوید که در وبسایت خود یک سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده دارید تا از محتوا و کار خود محافظت کنید.
قراردادهای شما برای محافظت از شما و مشتریانتان در نظر گرفته شدهاند. وقتی صحبت از محافظت از شما میشود، مطمئن شوید که قرارداد شما مواردی مانند لغو قرارداد توسط مشتری، زمان پرداخت وجه، عدم پرداخت و مالکیت حق چاپ طرحها را پوشش میدهد.
من فهرستی از منابع مورد علاقهام برای کسب و کار طراحی وب را به راحتی برای شما آماده کردهام، میتوانید آن را نشانهگذاری کنید!
طراحی سایت در قزوین با خجسته وب ،تماس بگیرید
تبلیغ کسب و کار طراحی وب شما در فضای آنلاین
بله، بدیهی است که شما به یک وبسایت برای کسب و کارتان نیاز خواهید داشت. شما میخواهید نمونه کارهایتان را نشان دهید، اما به آن به عنوان «فقط» یک نمونه کار نگاه نکنید. شما میخواهید وبسایتی راهاندازی کنید که به شما در نشان دادن تخصص، اعتبار اجتماعی، خدمات و البته، کارتان کمک کند.
اما، شما به چیزی بیش از یک وبسایت نیاز خواهید داشت. شما باید تصمیم بگیرید که چگونه میخواهید کسبوکار خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنید! Behance و Dribbble کافی نیستند.
با توجه به آنچه در صنعت میبینم، به نظر میرسد اینستاگرام، تردز، فیسبوک و یوتیوب محبوبترین کانالهای بازاریابی در حال حاضر هستند. لازم نیست همین الان از همه آنها استفاده کنید! اگر در حال حاضر در رسانههای اجتماعی نیستید، یکی را برای شروع انتخاب کنید. همچنین، بدانید که «حضور» در یکی از این کانالها با بازاریابی کسب و کار و تخصص شما در این کانالها متفاوت است.
تجهیزات مورد نیاز برای کسب و کار طراحی وب شما
کار کردن از خانه (یا کافیشاپ!) به عنوان یک طراح وب، از نظر تجهیزات، هزینههای سربار بسیار کمی دارد. حداقل تجهیزات مورد نیاز، داشتن یک کامپیوتر یا لپتاپ است. اکثر طراحان، کامپیوترهای اپل را ترجیح میدهند، اما در واقع این سلیقه شماست. معمولاً تجهیزات و نرمافزارهای «اضافی» هستند که میتوانند هزینهها را افزایش دهند.
در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
- آیپد اپل : عالی برای صفحه نمایش دوم، یادداشتبرداری یا حتی طراحی (که برای آن به قلم نیاز دارید )
- ترکپد اپل : برخی از طراحان این را به کار با ماوس یا تبلت ترجیح میدهند.
- وبکم : شما میخواهید مطمئن شوید که در تماسهای تلفنی با مشتری و مصاحبههای پادکست، ظاهر خوبی دارید!
- پشتیبانگیری از کامپیوتر : باور کنید، شما که نمیخواهید اطلاعاتتان را از دست بدهید یا کامپیوترتان در طوفان بسوزد!
چگونه برای کسب و کار طراحی وب خود مشتری جذب کنیم
راههای مختلفی برای جذب مشتری وجود دارد و این راهها بسته به تخصص، شخصیت، زمان و بودجه شما میتواند متفاوت باشد.
میخواستم روشهایی که با آنها مشتری جذب کردهام را به ترتیب شرح دهم:
- پروژههای شخصی: اینها مانند طرحهای شخصی هستند که شما برای خودتان میسازید، فقط برای نشان دادن مهارتهایتان. میتوانید برای کسبوکارهای جعلی برندسازی کنید، یک سری طراحی انجام دهید و غیره. من اینها را در حالی که هنوز تمام وقت کار میکردم انجام دادم، بنابراین پروژه آخر هفته من بود که روی اینها کار کنم! این پروژهها را در شبکههای اجتماعی و وبسایت خود منتشر کنید.
- Upwork: در حالی که من هنوز تمام وقت در یک شرکت کار میکردم و درخواستهای زیادی دریافت نمیکردم، پروژههای کوچکی را در Upwork پیدا کردم تا نمونه کارهایم را بسازم و نظرات مشتریان را برای وبسایتم دریافت کنم. حقوق زیادی ندارد، اما راهی عالی برای کسب تجربه بیشتر است.
- معرفینامهها: اولین مشتریان من از طریق دوستان و همکاران قبلیام معرفی شدند. از تماس با شبکهی شخصیتان نترسید.
- گروههای فیسبوک: گروههای فیسبوک تجاری قبلاً بسیار محبوب بودند، هر وبلاگنویس و متخصص بزرگی آنها را داشت. امروزه کمتر از آنها استفاده میشود. اما هر نوع گروه یا گروه اصلی هنوز هم میتواند مفید باشد. مردم عاشق درخواست معرفی و کمک در گروهها هستند.
- بازاریابی محتوا: من دو سال پس از شروع کسب و کارم، وبلاگ نویسی را شروع کردم. صحبت در مورد طراحی و تخصصم به جذب مشتری و نشان دادن اقتدارم کمک کرد. از آن زمان، من در یوتیوب و پادکستهای خودم نیز فعالیت داشتهام. محتوا راهی عالی برای ایجاد سئو و همچنین ایجاد اعتماد در صنعت شماست.
- رسانههای اجتماعی و سئو نیز در این دسته قرار میگیرند. آموزش در رسانههای اجتماعی راهی عالی برای ایجاد دنبالکننده و جذب مشتری است، اگرچه تغییرات الگوریتم رسانههای اجتماعی میتواند فوقالعاده ناامیدکننده باشد! اینجاست که وبلاگنویسی و سئو میتوانند به جذب مشتریان بیشتر نیز کمک کنند.
-
اشتباهاتی که باید در کسب و کار طراحی وب خود از آنها اجتناب کنید
قبل از اینکه بحث را جمعبندی کنیم، میخواستم اشتباهاتی را که خودم مرتکب شدهام و نحوهی جلوگیری از آنها را با شما در میان بگذارم. اشتباهات همچنان اتفاق میافتند، اما همیشه به یاد داشته باشید که بیشتر اشتباهات مهلک نیستند. اشتباهات فرصتهای یادگیری هستند.
- بدون انجام تحقیقات بازار، خدمات یا محصولاتی را ایجاد نکنید. از مخاطبان خود نظرسنجی کنید تا ببینید آیا این چیزی است که واقعاً میخواهند یا به آن نیاز دارند یا خیر… در غیر این صورت، زمان زیادی را صرف ایجاد چیزی خواهید کرد که ممکن است خریداری شود یا نشود.
- از قراردادها استفاده کنید و همیشه قبل از انجام هر کاری، پیشپرداخت دریافت کنید. برخی از طراحان ۵۰٪ پیشپرداخت میکنند، برخی ۲۵٪ پیشپرداخت. هرگز فایلهای نهایی را قبل از دریافت کامل وجه، تحویل ندهید.
- تجربه خوب مشتری را دست کم نگیرید. هنگام برنامهریزی برای ارائه خدمات یا بسته جدید، حتماً به تک تک مراحل از امضای قرارداد تا تحویل پروندهها و بستهبندی فکر کنید. مشتریان عاشق یک تجربه خوب هستند.
- به آیندهی مشتریان خود فکر کنید. فقط با در نظر گرفتن «حال» طراحی نکنید. آنها در آینده به چه چیزهایی نیاز خواهند داشت — از نظر پشتیبانی، از نظر کسب و کارشان، یا اینکه از وبسایت خود چه انتظاری خواهند داشت!
- برای درخواست کمک خیلی مغرور نباشید. یک مغز متفکر، یک مربی یا مشاور کسب و کار کوچک (مثل من!) یا یک دوست تجاری پیدا کنید که بتوانید از او کمک بخواهید. دو مغز همیشه بهتر از یک مغز است! همه ما در کسب و کار خود نقاط کوری داریم، بنابراین خوب است که دیدگاه متفاوتی داشته باشیم.
پاسخ ها